Absolvent predprimárneho vzdelávania - budúci prvák

ČO MÁ BUDÚCI PRVÁK POZNAŤ, VEDIEŤ / OVLÁDAŤ, BYŤ SPÔSOBILÝ, DOKÁZAŤ UROBIŤ / VYZNÁVAŤ / MAŤ UTVORENÉ A VO SVOJOM KONANÍ UPLATŇOVAŤ? 

  • Poznať svoje meno, priezvisko, adresu bydliska, členov rodiny a ich zamestnanie.
  • Orientovať sa v okolí domu a v okolí školy (poznať cestu do/zo materskej školy, domu).
  • Poznať základné pravidlá cestnej premávky (dopravné značky, signály pre chodcov, farby semaforu a pod.).
  • Poznať známe profesie a činnosti dospelých a stroje alebo náradia, ktoré sa používajú pri práci, poznať a pomenovať bežné domáce práce.
  • Vedieť pomenovať bežné predmety, ich vlastnosti (farby, tvar, veľkosť, materiál a pod.).
  • Poznať základné a rozlišovať doplnkové farby.
  • Poznávanie prírody živej i neživej: pomenovať základné kvety, kry, stromy, zeleninu, ovocie, zvieratá, poznať znaky ročných období, rozpoznávať časti dňa, postupne aj dni v týždni, poznať základné prírodné zákonitosti.
  • Vedieť sa správať v prírode, šetrne zaobchádzať s predmetmi.
  • Poznať a pomenovať časti ľudského tela, zmyslové orgány, zásady starostlivosti o zdravie - vhodné jedlo a pitie.
  • Samostatne používať toaletu s následnou sebaobsluhou, umývať si ruky po použití toalety, po príchode z ihriska, po práci s niečím špinavým, pravidelne si čistiť zuby, vedieť sa vysmrkať a pod.
  • Samo jesť s príborom, samostatne sa obliecť a vyzliecť, zaviazať si šnúrky na topánkach, byť schopné udržiavať poriadok na svojom mieste.
  • Hovoriť zrozumiteľne, jasne, používať jednoduché slová, rozumieť hovorenému slovu, chápať slovné pokyny.
  • Zdvorilo a slušne sa správať - vedieť pozdraviť, poprosiť, poďakovať, osloviť, fungovať v kolektíve, vedieť spolupracovať, podeliť sa.
  • Vedieť správne držať ceruzku, mať dostatočne uvoľnenú rúčku, aby zvládlo nápor písomných aktivít v prvom ročníku.
  • Mať dostatočne rozvinuté kognitívne - poznávacie funkcie - grafomotoriku, vizuomotoriku, sluchové vnímanie, zrakové vnímanie, základné matematické predstavy a pod.

AKTIVITY NAROZVOJ HRUBEJ A JEMNEJ MOTORIKY, ROZVOJ GRAFOMOTORIKY:

  • hry so stavebnicami, skladačkami, korálkami,
  • kreslenie s rôznym grafickým materiálom,
  • vyfarbovanie maľovaniek,
  • práca s nožnicami,
  • práca s plastelínou.

AKTIVITY NA ROZVOJ REČI:

  • čítať si rozprávky a rozprávať sa o nich,
  • učiť sa básničky,
  • spievať piesne,
  • opisovať obrázky,
  • rozprávať sa spolu.

AKTIVITY NA ROZVOJ ZRAKOVÉHO VNÍMANIA:

  • hry s pexesom/dominom,
  • stavanie stavebníc podľa predlohy,
  • skladanie puzzle,
  • odkresľovanie jednoduchých znakov.

ROZVOJ VNÍMANIA PRIESTORU:

  • opakovať pojmy hore, dole, doprava, doľava, vpredu, vzadu, na, do, v, pred a pod.,
  • opakovanie pojmov blízko, ďaleko, prvý, posledný.

ROZVOJ VNÍMANIA ČASU:

  • opakovanie činnosti - čo bolo včera, dnes, zajtra.

ROZVOJ ZÁKLADNÝCH MATEMATICKÝCH PREDSTÁV:

  • porovnávať malý, veľký, krátky, dlhý,
  • triedenie predmetov podľa druhu, farby, tvaru,
  • počítať v obore do 10,
  • pridávať a odoberať predmety zo skupiny predmetov podľa pokynov,
  • rozoznávanie základných geometrických tvarov.
© 2020 Materská škola, Macharova 1, 851 01 Bratislava
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky